1.422 titels gevonden in 2020 Met digitaal watermerk vanaf € 2,69
-
Ferdinand Helmann, Frank Korver
Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben...
Meer
-
Theo Janssen, Peter Brouwer
Iedereen herkent de frustraties en het cynisme bij weer een nieuw verandertraject, waarbij bestaande verandermethodes niet het gewenste duurzame effect realiseren. En dat terwijl...
Meer
-
Cor Hospes
Stop met het uitstrooien van online content op media die niet van jezelf zijn. Leid je publiek naar je eigen contentplatform. De plek waar jij zelf -rechtstreeks- een relatie met je publiek...
Meer
-
Philip Holt
Philip Holt (Head of Operational Excellence and Accounting Operations at Philips) explains in Leading with Lean exactly what his model of Lean Leadership is, how we can learn to apply it,...
Meer
-
Theo IJzermans
Aan vakinhoudelijke kennis ontbreekt het adviseurs meestal niet. De jurist, de architect en de huisarts bijvoorbeeld hebben alle deskundigheid in huis. Een groot deel van hun werk bestaat...
Meer
-
Marijke Lingsma, Marcel Scholten
Coachen op competentieontwikkeling is een vervolg op boeken die gaan over competentiemanagement.<br>Competenties beschrijven het cruciale gedrag om tot succesvol resultaat te komen, op...
Meer
-
Rupert Spijkerman, Margriet Bienemann
Wanneer ben je tevreden over je eigen leven en loopbaan? Wat zijn de patronen waarin je zit vastgeroest? Welke dilemma's houden je gevangen? In Het werkvormenboek staan veertig verrassende...
Meer
-
Cees Harmsen
Krijg jij die geweldige opdracht waar je geknipt voor bent? En de waardering die je verdient? In de netwerkeconomie wordt het steeds belangrijker om jezelf te laten zien. De traditionele...
Meer
-
Mark Huijben, Arno Geurtsen
Overhead is een fenomeen waarvan veel mensen slechts één ding weten: daar is er te veel van. Het vervult echter een belangrijke functie in de ondersteuning en sturing van de organisatie. En...
Meer
-
Hans van der Loo, Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud
Visie is hot. Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als: waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we...
Meer
-
Jaap Schaveling, Bill Bryan
Managers lijken soms eindeloos rondjes te rennen in een tredmolen van steeds hetzelfde probleem oplossing probleem oplossing en weer hetzelfde probleem. Ze blussen brandjes,...
Meer
-
Thijs Homan
Er zijn weinig organisaties waar op dit moment géén verandertraject plaatsvindt. Sterker nog: soms zijn het er wel drie, vier of vijf tegelijkertijd! Wat is er toch aan de hand in al die...
Meer
-
Judith Webber, Hilko de Boer
Verandering is constant aanwezig. Dat merk je op de werkvloer en in je persoonlijke leven. Maar waarom is er dan zo veel weerstand tegen, waarom zeggen mensen JA en doen ze NEE? En nog...
Meer
-
Anne de Jong, Marielle Rumph
Coaches kunnen werken met verschillende methodieken. Maar wat is het verschil ertussen en waarin lijken ze op elkaar? En wanneer zet je welke oefening in? Wat zijn de mogelijkheden bij...
Meer
-
Guido Stompff
Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie! Waarom een nieuwe denk- en werkwijze? Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar...
Meer
-
Margriet Sitskoorn
Train Your CEO Brain and Become Your Best Self explains how you can use the plasticity of your brain to develop yourself. This book links theory to practice, and includes targeted exercises...
Meer
-
Jan Heuvel
Nu alles een commodity wordt, zit er maar één ding op: vernieuwen en zo een onweerstaanbaar bedrijf worden. De Onweerstaanbaarheidstheorie geeft inzicht in en oplossingen voor de...
Meer
-
Cor Molenaar
Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van digitalisering. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert. ...
Meer
-
Henk Bouwmans
Valkuilen voor wethouders geeft een nooit vertoond overzicht van en inzicht in alle valpartijen en tussentijdse vertrekken van wethouders in de afgelopen vier college- en raadsperioden. Het...
Meer
-
Marieta Koopmans
Slik je je kritiek op anderen soms in? Maakt het u wat uit of u commentaar geeft aan uw medewerker, collega of baas? Vermijd je het wel eens om positieve feedback te geven? Veel mensen...
Meer
-
Peter Koning
Je voelt je verantwoordelijk voor jouw agile teams. Je wilt dat de teams groeien en sneller kunnen reageren op de veranderingen in de markt. Grip op je team Maar hoe houd je op een...
Meer
-
Jane Clarke
- Voor iedereen die greep wil krijgen op het politieke spel in zijn organisatie - Geschreven door een adviseur met veel internationale ervaring - Met veel cases, anekdotes en oefeningen ...
Meer
-
Ronald Voorn, Jan Dijkgraaf
De geheime trucs om consumenten te verleiden Worden consumenten inderdaad steeds slimmer? Hoe kan het dan toch dat ze zich nog altijd gemakkelijk laten beïnvloeden? In Voodoo-marketing...
Meer
-
Mike George, Dave Rowlands, Bill Kastle
Wat is Lean Six Sigma? is de Nederlandse vertaling van het meest aansprekende boek over Lean Six Sigma dat ik ooit heb gelezen. Het maakt op begrijpelijke wijze helder wat Lean Six Sigma...
Meer
-
Ron Witjas
Meer werk doen in minder uren, meer tijd voor familie, sport, hobbys en daarbij een ontspannen levensgevoel hebben: wie wil dat niet? Maar tussen droom en daad staat een klok en die geeft je...
Meer
-
Doris Martin
Je collega negeert je al de hele dag, je hebt zeker iets verkeerd gedaan. Een voetganger steekt over zonder uit te kijken en je slingert van schrik een reeks scheldwoorden uit het open...
Meer
-
Hanneke Moonen
Organisaties zijn volop in beweging, de markt verandert, het werk verandert, de financiële slagkracht fluctueert. Als leidinggevende merk je dit als geen ander. Je team past zich niet...
Meer
-
Jeroen Busscher
Soms wilt u als leidinggevende méér van uw team. Meer initiatief, meer creativiteit, meer ondernemerschap, meer energie. Maar hoe pak je dat aan? Bowlen en steengrillen? Moeten we alweer...
Meer
-
Sasj Dirkse-Hulscher, Angela Talen
Van praten naar doen Hoe stuur je als leidinggevende een verandering aan? Werkt strakke sturing, of moet je juist ruimte geven? Wat is de invloed van de structuur en eigen gedrag? Hoe...
Meer
-
Sasja Dirkse, Angela Talen
In je werk heb je continu te maken met veranderingen. Soms door jezelf ingegeven, in andere gevallen door de keuzes van anderen. Situaties die je overkomen geven stress. Terwijl keuzes die...
Meer
-
Stefan Renkema
Inleiding marketing is de opvolger van Marketing. De wereld van de marketing is continu in beweging. Bedrijven geven steeds meer van hun marketingbudget uit aan webshops en...
Meer
-
Bill Hefley, Ethel A. Loesche
Le modèle eSCM-CL (eSourcing Capability Model pour les organisations clientes) est un modèle de bonnes pratiques de sourcing qui permet aux organisations clientes dévaluer et daméliorer leur...
Meer
-
Michel de Coster
Het codewoord is efficiëntie! Gezond verstand (Brains), uitblinken in menselijke interactie (Heart) en een goede dosis durf (Guts). Dat zijn de basiskenmerken van sterke managers....
Meer
-
Eliyahu M. Goldratt
Alex Rogo heeft een prima jaar achter de rug: hij werd benoemd tot tweede man op divisieniveau van UniCo en is verantwoordelijk voor drie onlangs geacquireerde bedrijven. Hij ziet de...
Meer
-
Remko van der Pols, Yvette Bakker
This book describes a process framework for business information management, encompassing the best way to manage and execute business information management in day-to-day practice, and...
Meer
-
Eliyahu M. Goldratt
Eliyahu Goldratt is een fenomeen. Zijn zogeheten Theory of Constraints (TOC) wordt tegenwoordig op vrijwel elke businessopleiding en bij elke MBA-leergang gedoceerd. Duizenden bedrijven en...
Meer
-
Remko van der Pols, Yvette Backer
BiSL®, Business Information Services Library, is het framework voor business informatiemanagement. Dit is de 2de druk van het boek met de beschrijving van het BiSL Framework. Het meest in...
Meer
-
Mart Rovers
This Pocket Guide provides a concise explanation of the nature, content and aim of ISO/IEC 20000-1: 2011 and a short summary of ISO/IEC 20000-2:2012. It brings ISO/IEC20000 Part 1 and Part 2...
Meer
-
Dion Kotteman
Coachen we niet te veel? En is dat kwalitatief allemaal wel in orde? Het lijkt er zelfs op dat we liever coachen dan leidinggeven. De brancheorganisaties schatten dat er in totaal 40.000...
Meer
-
Gad J. Selig
The issues, opportunities and challenges of aligning information technology more closely with an organization and effectively governing an organizations Information Technology (IT)...
Meer