100 titels gevonden in Hardcover Managen vanaf € 9,95
-
Wim Kweekel
Boem! Voort! Een businessroman over resultaatgericht veranderen
Dit boek beschrijft de reis die Flo Ganar maakt om een vastgelopen bedrijf weer op de rails te zetten. Een reis die loopt van...
Meer
-
Mark Huijben, Arno Geurtsen
De crisis en de opkomst van nieuwe technologie laten hun sporenna. Een kopgroep van organisaties neemt afscheid van overheadfuncties.Geen gebouw meer, minder managers, beleidsmedewerkersen...
Meer
-
Frank Kwakman, Cris Zomerdijk
De markt van professionele dienstverleners is in tien jaar tijd veranderd in een vragersmarkt. Tegelijkertijd zien we dat de arbeidsmarkt flexibiliseert, dat meer en meer professionals voor...
Meer
-
-
Jos Burgers
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een...
Meer
-
René Weijers
Bestuurders en topmanagers staan in het brandpunt van de belangstelling. Vaak echter is deze aandacht niet positief, want de nadruk wordt met gretigheid gelegd op hun dwalen en falen. En...
Meer
-
LeanTeam
It’s About TimeIn de eerste 10 jaar na de publicatie van Rajan Suri’s mijlpaalboek Quick Response Manufacturing, zijn de innovatieve uitgangspunten van QRM met indrukwekkende resultaten bij...
Meer
-
J.M. Boudewijns
Alice in Organisatieland is een metafoor voor de ontdekkingstocht naar ‘het ongrijpbare’ in organisaties. We herkennen dit allemaal, maar in dit boekje wordt het inzichtelijk gemaakt. De...
Meer
-
Jeroen Van de Rijt, Wiebe Witteveen
Best Value is een manier om de expertise van opdrachtnemers beter te benutten en ketensamenwerking te verbeteren. De opdrachtgever krijgt vooraf een goed inzicht in de risico's, planning en...
Meer
-
Dees Van Oosterhout
Steeds vaker verwachten bestuurders in het publieke domein voorstellen die samen met de buitenwereld zijn gecreëerd. Het belang van externe samenwerking en verankering neemt daarmee toe....
Meer
-
Dick Both, Alex de Bruijn
Leiderschap is cruciaal. Zeker in de zorg, waar het niet gaat om zaken en papieren maar om mensen en manieren. Goed leiderschap zorgt voor professionele groei en bloei van mensen op de...
Meer
-
J.P.R. Thomassen
Over klanttevredenheid is inmiddels zoveel geschreven dat we inmiddels wel zouden moeten weten hoe we onderzoeken uitvoeren en meten. Niets is minder waar volgens de auteur van...
Meer
-
A. Noordik, J. Blijsie
De effectiviteit van de workshopaanpak in veranderingstrajecten heeft zich inmiddels in de praktijk bewezen. Hartelijk gefaciliteerd! laat zien hoe u een workshop professioneel inricht en is...
Meer
-
-
-
Manon C.P. Ruijters
In een omgeving waar..* veranderingen elkaar in hoog tempo opvolgen en diepgaand van aard * dynamiek en ontwikkelingen grilliger en onvoorspelbaarder worden* het aantal samenwerkingsrelaties...
Meer
-
-
E. Koenen
De vorm van dit boek is uniek. De auteur verbindt meer dan tachtig kunstwerken uit de kunstgeschiedenis met de meest essentiële dilemma's waar leiders vandaag mee worstelen.Het boek toont...
Meer
-
Jaap Schaveling
Tegenwoordig kijktniemand in organisaties meer opvan de aanwezigheid van interim-managers.Interim-management biedt dé flexibiliteit om het management van organisaties aan te vullen.Maar wat...
Meer
-
Linda Kohanov
Na haar baanbrekende beschrijving van "De weg van het paard, eeuwenoude spirituele ervaringswijsheid van ruiters", verplaatst Linda Kohanov de door het paard geïnspireerde inzichten over de...
Meer
-
Jos Burgers
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het...
Meer
-
R. Kor, G. Wijnen, M. Weggeman
MEESTERLIJK ORGANISERENU wilt meer greep krijgen op wat er speelt in uw organisatie. U wilt een goede relatie met de medewerkers van uw organisatie. U wilt veranderingen soepel doorvoeren. U...
Meer
-
Tim Clark
Een nieuwe loopbaan of levenspad klinkt soms aantrekkelijk, maar hoe doe je dat? Hoe vind je jezelf opnieuw uit? De auteurs van het boek Business Model You laten zien hoe je weer vertrouwen...
Meer
-
Leiderschap is cruciaal. Zeker in het onderwijs, waar het niet gaat om zaken en papieren maar om mensen en manieren. Goed leiderschap zorgt voor professionele groei en bloei van mensen op de...
Meer
-
Paul de Ruijter
Strategen zijn nodig. De wereld om ons heen verandert continu. Er is onzekerheid over de toekomst en er is behoefte aan visie. Wat brengt de toekomst? Waar gaan we heen? Wat is ons...
Meer
-
Aart G. Broek
Waarom luisteren leiders niet naar tegenspraak? Deugdelijke tegenspraak voorkomt bedrijfs- en beleidsfiasco's. Tegenspraak is een profijtelijke uitdaging. Toch houden toezichthouders,...
Meer
-
-
Tanja Smid, Wanda Kraal
Als leidinggevende kom je dagelijks voor allerlei dilemma's te staan. Hoe motiveer je bijvoorbeeld die ene medewerker? Hoe zorg je ervoor dat je team goed functioneert? Hoe breng je slecht...
Meer
-
Kris Heijnis
Dit boek geeft inzicht in uw team, bedrijf of organisatie aan de hand van scheepsuitdrukkingen.Nederland was eeuwenlang een toonaangevende scheepvaartnatie. Geen wonder dat veel woorden en...
Meer
-
-
Danielle Braun, Jitske Kramer
'Niets heeft mij als schrijver en journalist meer geholpen dan mijn studie antropologie. Ik kan geen gebied bedenken dat niet baat zou hebben bij inzichten uit de antropologie. Dat Braun...
Meer
-
Wouter Hart
Organisaties zijn "verdraaid" als de natuurlijke principes van organiseren verloren zijn gegaan onder een lawine van on-natuurlijke managementlogica. Recht tegenover deze verdraaide...
Meer
-
-
Jo Bos, Anne Jette van Loon, Hans Licht
Organisaties worden in rap tempo geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Maatschappelijke vraagstukken worden complexer. Steeds vaker zoeken overheden, publieke instellingen en bedrijven de...
Meer
-
Rob van Es
Veranderdiagnose is een inleiding in de organisatiediagnostiek met de nadruk op de lastigste veranderprocessen.Veranderdiagnose maakt u wegwijs in het stellen van de veranderdiagnose aan de...
Meer
-
-
Theo Hendriks, Astrid Schutte
Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie je bent, hoe je zo geworden bent en waar je naar op weg bent. Goede corporate stories...
Meer
-
A. van Nistelrooij
Voorbij verandermanagementManagers en organisatieadviseurs die verandering zien als een lineair en voorspelbaar proces maken een denkfout. In dit boek wordt betoogd dat veranderprocessen...
Meer
-
-
Marc van Eck, Ellen Leenhouts, Linda Ruten
Sterke merken zijn succesvol omdat ze veel fans hebben die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder kopen. Dit leidt tot betere financiële resultaten en meer medewerkers die...
Meer