152 titels gevonden in Communicatiekunde vanaf € 3,95
-
Ilse van Ravenstein
We kregen 'm steeds vaker: de vraag hoe krijgen we de lijncommunicatie aan de praat? Hoe helpen we spelers hun communicatierol (beter) te pakken? En hoe richten we nu het beste een...
Meer
-
Ilse van Ravenstein
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in verandering. En hoewel we er regelmatig enthousiast aan begonnen was het effect vaak matig....
Meer
-
Ilse van Ravenstein
Wie het vakgenoten op de man af vraagt krijgt steevast hetzelfde antwoord. De meesten denken dat de bijdrage van interne communicatie aan de organisatiedoelen wel is te bewijzen, ze vinden...
Meer
-
Ilse van Ravenstein, g. Kok
Heeft een organisatie eigenlijk wel een IC-functie nodig? En zo ja, waarom? Hoe ontwerp je die functie dan? Hoe richt je haar in en waar in de organisatie positioneer je haar?Welke taken...
Meer
-
Marc Draijer
Lijvige rapporten worden tegenwoordig vaak vervangen door slides.Er zijn talloze boeken over hoe je moet presenteren, over het gebruik van Powerpoint en over schriftelijk rapporteren, maar...
Meer
-
F.J.J. Prof. Dr. Buytendijk
In steeds toenemende mate worden computers toegepast om problemen op te lossen. Niet alleen wordt het aantal dezer problemen groter, ook hun verscheidenheid neemt voortdurend toe....
Meer
-
Rik Siere
Goed luisteren maakt uw organisatie beter! Ongehoord! is een praktisch boek vol inzichten over het belang van goed luisteren in een organisatie. Professioneel leren luisteren verbetert...
Meer
-
Wetenschaps- en technologiecommunicatie kom je op tal van plaatsen tegen: in de media, in musea en theaters en op school. Ooit begonnen als voorlichting over wetenschap, inmiddels houden...
Meer
-
D. Nijs, F. Peters
Verschillende auteurs constateren dat er een fundamentele veranderingen plaatsvinden in onze economie. We evolueren naar een beleveniseconomie. In een wereld van overvloed zijn mensen meer...
Meer
-
Silvia Simons
Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het...
Meer
-
E. Grubben, R. Plattel
Klantgericht corresponderen is een praktische gids voor iedereen die brieven schrijft of er verantwoordelijk voor is. U vindt in dit boek:zeven succesfactoren voor klantgerichte...
Meer
-
Marike van den Berg
Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier...
Meer
-
L. Cornelis, T. Tielens
Een presentatie. Het licht gaat uit, de beamer aan. Sheet na sheet wordt geprojecteerd, vol met bullets met trefwoorden. Al snel wordt het langdradig en raak je de draad kwijt. Aan het eind...
Meer
-
Overheden, non-profitorganisaties en commerciële bedrijven moeten voortdurend communiceren om in evenwicht te blijven met hun omgeving. Afstemming is nodig omdat die omgeving steeds sneller...
Meer
-
H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm, W. Koning
Verkoop en het functioneren van de verkoopafdeling staat de laatste jaren sterk in de belangstelling. De tijd dat verkoop wordt beschouwt als een techniekje binnen marketing is...
Meer
-
De moderne westerse 'informatiemaatschappij' kan nietzonder massamedia. De technische, economische enpolitieke veranderingen van de laatste decennia hebbengeleid tot ingrijpende wijzigingen...
Meer
-
Marianne Nan
We schrijven en mailen wat af met elkaar, in Nederland. De kwaliteit van de teksten die wij elkaar toesturen, laat nogal eens te wensen over. In Rafels leest u hoe eenvoudig het is de...
Meer
-
Connie de Boer, Swantje Brennecke
Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen...
Meer
-
Jan Verhaar, Stijn Schenk
Het managen van projecten vraagt om specifieke competenties. Nogaleens lees je in de krant dat projecten resulteren in een mislukking.De besluitvorming blijkt ondoorzichtig, de financiering...
Meer
-
Ilse van Ravenstein, Guus Kok
Als alles communicatie is, waar begin je dan? Iedereen in de organisatie is immers een actieve speler in de interne communicatie. Of als interne communicatie wordt gezien als het informeren...
Meer
-
Marten Waardenburg
OmschrijvingAls twee of meer organisaties besluiten om te fuseren, breken er voor communicatiemensen drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot...
Meer
-
Theo IJzermans, Lex Eckhardt
Having to speak in public ranks as number four in the top ten list of most frightening things in life - according to reliable research carried out in the Netherlands. Not being in control is...
Meer
-
Saskia Barendse-Schijvens
Van MedeWerkers naar MedeMerkersKlanten baseren de keuze tussen merk A en merk B vooral op hunervaringen.Een bedrijf dat zegt de goedkoopste te zijn, mag niet duurderuit de bus komen dan de...
Meer
-
Frank R. Oomkes
Wij vullen onze dagen met praten en luisteren, schrijven en lezen, vergaderen, telefoneren, e-mailen en televisie kijken. Wat doet dat ons en wat doen wij ermee? Als communicatie zo bepalend...
Meer
-
Anja Leinders
Communiceren is de belangrijkste vaardigheid die je als mens te leren hebt. Als er ergens iets misgaat tussen mensen, is het altijd de communicatie die niet goed zit. Je bent je er vaak niet...
Meer
-
Harrie van Rooij
Hoe komt het dat argumenten meestal niets helpen om iemand van
gedachten te laten veranderen? Hoe valt te verklaren dat de volgende
zin de omzet van een telecommercial verveelvoudigde: "Als...
Meer
-
Noelle Aarts, Chantal Steuten, Cees van Woerkum
Strategische Communcatie
3e geheel herziene druk
De hele dag door worden we bestookt met informatie en suggesties, bedoeld om ons ergens toe aan te zetten of juist van af te brengen, in het...
Meer
-
Edouard Gruwez
Overtuigend presenteren zonder moeite Een presentatie staat of valt met de inhoud Hoe overtuig ik mijn publiek? Hoe ben ik bondig en toch volledig? En wat als ik echt weinig tijd heb?...
Meer
-
Ellie van der Est
Ellie van der Est (Rotterdam 1952) is organisation consultant, coach and trainer. The first half of her career she worked in social organisations and in government institutions (on local and...
Meer
-
Betteke van Ruler, Frank Korver
Het strategisch Communicatie Frame
Een goede strategie is van cruciaal belang, maar de ontwikkeling ervan moet sneller en interactiever. Op dikke rapporten en tijdrovende processen zit...
Meer
-
-
Theo IJzermans, Lex Eckhardt
'Spreken in het openbaar' scoort altijd hoog als mensen gevraagd wordt `de tien ergste dingen' in hun leven te noemen. Bovendien zijn maar heel weinig mensen tevreden over hun...
Meer