Vormgeving in communicatie

Prijs € 58,25

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

C. Coolsma, A. van Dommelen

Paperback | Februari 2013 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Vormgeving speelt in communicatie een steeds belangrijker rol. Het overstelpende aanbod van informatie dwingt de ontvanger snel te selecteren, en dat doet hij vaak allereerst op het uiterlijk van communicatie-uitingen. Ook televisie en internet, met hun nadruk op het visuele, maken dat beelden en daarmee vormgeving belangrijke communicatiemedia zijn geworden. Inzicht in vormgeving - of het nu gaat om een complete huisstijl, een website, een folder of een brochure - is daarom noodzaak geworden voor wie zich met communicatie bezighoudt.Dit dossier maakt duidelijk welke functies vormgeving kan vervullen en aan welke voorwaarden vormgeving, vormgevers en hun opdrachtgevers moeten voldoen. Aan de hand van verhelderende praktijkvoorbeelden en nuttige checklistsverzamelt de lezer bouwstenen om de effectiviteit van communicatie in zijn eigen praktijksituaties te vergroten.Het dossier richt zich op beginnende en ervaren communicatiemedewerkers.Maar het is zeker ook nuttig voor anderen die bij de totstandkoming van vormgevingsproducten zijn betrokken.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
C. Coolsma, A. van Dommelen
Uitgever
Adformatie Groep
ISBN
9789491560378
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Februari 2013
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Vormgeving speelt in communicatie een steeds belangrijker rol. Het overstelpende aanbod van informatie dwingt de ontvanger snel te selecteren, en dat doet hij vaak allereerst op het uiterlijk van communicatie-uitingen. Ook televisie en internet, met hun nadruk op het visuele, maken dat beelden en daarmee vormgeving belangrijke communicatiemedia zijn geworden. Inzicht in vormgeving - of het nu gaat om een complete huisstijl, een website, een folder of een brochure - is daarom noodzaak geworden voor wie zich met communicatie bezighoudt.
Dit dossier maakt duidelijk welke functies vormgeving kan vervullen en aan welke voorwaarden vormgeving, vormgevers en hun opdrachtgevers moeten voldoen. Aan de hand van verhelderende praktijkvoorbeelden en nuttige checklists
verzamelt de lezer bouwstenen om de effectiviteit van communicatie in zijn eigen praktijksituaties te vergroten.
Het dossier richt zich op beginnende en ervaren communicatiemedewerkers.
Maar het is zeker ook nuttig voor anderen die bij de totstandkoming van vormgevingsproducten zijn betrokken.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
C. Coolsma, A. van Dommelen
Uitgever
Adformatie Groep
ISBN
9789491560378
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Februari 2013
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken