Strategisch management van publieke organisaties

de overheid in paradoxen

Prijs € 48,95

Niet beschikbaar

B. de Wit, R. Meyer, K. Breed

Paperback | Juni 2000 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Managers van publieke organisaties houden zich weliswaar dagelijks bezig met strategie, maar dan vooral in relatie tot het bereiken van de beleidsdoelstellingen. Strategie in relatie tot de publieke organisatie krijgt veel minder aandacht.Dit boek behandelt de strategische concepten op het gebied van publieke organisatie die zijn ontwikkeld door Bob de Wit en Ron Meyer. Een essentieel onderdeel van deze concepten is dat problemen worden gedefinieerd als paradoxen. Vooral ervaren managers in private organisaties waarderen de relevantie van deze nieuwe benadering, die internationaal toonaangevend is. Aan de hand van casestudies vertalen de auteurs in dit boek hun denkwijze over strategisch management nu naar publieke organisaties.Het boek biedt, in een verrassende combinatie van theorie en praktijk, aankomende en ervaren managers en consultants in publieke organisaties een nieuw inzicht in strategische vraagstukken.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
B. de Wit, R. Meyer, K. Breed
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789051898194
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juni 2000
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
164

Beschrijving

Managers van publieke organisaties houden zich weliswaar dagelijks bezig met strategie, maar dan vooral in relatie tot het bereiken van de beleidsdoelstellingen. Strategie in relatie tot de publieke organisatie krijgt veel minder aandacht.

Dit boek behandelt de strategische concepten op het gebied van publieke organisatie die zijn ontwikkeld door Bob de Wit en Ron Meyer. Een essentieel onderdeel van deze concepten is dat problemen worden gedefinieerd als paradoxen. Vooral ervaren managers in private organisaties waarderen de relevantie van deze nieuwe benadering, die internationaal toonaangevend is. Aan de hand van casestudies vertalen de auteurs in dit boek hun denkwijze over strategisch management nu naar publieke organisaties.

Het boek biedt, in een verrassende combinatie van theorie en praktijk, aankomende en ervaren managers en consultants in publieke organisaties een nieuw inzicht in strategische vraagstukken.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
B. de Wit, R. Meyer, K. Breed
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789051898194
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juni 2000
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
164

Aanrader

Top 3 Marketingboeken