Operations Management

een inzicht in de praktijk

Prijs € 39,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

E. van Zomeren

Paperback | November 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Hoe moeten we onze bedrijfsvoering zodanig inrichten dat onze (eigen)producten een goede toekomst hebben? Op deze vraag krijgt u antwoord In Operations Management - een inzicht in de praktijk. Het boek geeft een compleet beeld van de operationele bedrijfsvoering en beschrijft de valkuilen die ontstaan wanneer 'enabling technologies' zoals ERP, PDM, configuratiesoftware en kwaliteitsverbeteringtechnieken worden aangewend om tot bedrijfsoptimalisatie te komen. Dit boek vormt daarmee een belangrijke informatiebron om Operations succesvol(ler) te kunnen inrichten en te managen. Aan de hand van een model - de organisatiekubus - wordt de bedrijfsvoering in drie dimensies beschreven: de organisatievorm, de productarchitectuur en het logistieke concept. Het boek bespreekt welke combinaties voor een organisatie het meest succesvol zijn en hoe ze naar die situatie toe kan migreren. Productarchitectuur is vaak het minst begrepen aspect binnen Operations, maar tegelijkertijd de belangrijkste omdat het productontwerp cruciaal is voor bedrijfseconomische groei en het alle bedrijfsprocessen in de organisatie raakt. Een intelligent opgebouwde productarchitectuur is het fundament voor een efficiënte bedrijfsvoering. Daarom wordt er veel aandacht besteed aan productconfiguratie in samenhang met Lean Manufacturing. Het boek legt ook uit hoe u een productarchitectuur configureerbaar maakt en hoe u deze configuratielogica het best kunt beschrijven met behulp van de Unified Modelling Language (UML). Verder wordt besproken hoe een organisatie haar logistieke concept steeds verder kan optimaliseren door toepassing van Six Sigma- en Lean-technieken. Het boek betoogd en illustreert duidelijk dat veranderingen alleen zin hebben als die plaatsvinden in alle drie de dimensies. Optimalisatie in één dimensie leidt alleen tot suboptimalisatie. Dit boek is geschreven om studenten, stagiaires, maar ook professionals goed voor te bereiden op de praktijk van Operations. Theorie is natuurlijk nodig, maar inzicht in de praktijk van Operations is veel belangrijker omdat er vele, vaak subjectieve, aspecten aan dit vak verbonden zijn.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
E. van Zomeren
Uitgever
Maj Publishing
ISBN
9789079182091
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2009
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Hoe moeten we onze bedrijfsvoering zodanig inrichten dat onze (eigen)producten een goede toekomst hebben? Op deze vraag krijgt u antwoord In Operations Management - een inzicht in de praktijk. Het boek geeft een compleet beeld van de operationele bedrijfsvoering en beschrijft de valkuilen die ontstaan wanneer 'enabling technologies' zoals ERP, PDM, configuratiesoftware en kwaliteitsverbeteringtechnieken worden aangewend om tot bedrijfsoptimalisatie te komen. Dit boek vormt daarmee een belangrijke informatiebron om Operations succesvol(ler) te kunnen inrichten en te managen.

Aan de hand van een model - de organisatiekubus - wordt de bedrijfsvoering in drie dimensies beschreven: de organisatievorm, de productarchitectuur en het logistieke concept. Het boek bespreekt welke combinaties voor een organisatie het meest succesvol zijn en hoe ze naar die situatie toe kan migreren.

Productarchitectuur is vaak het minst begrepen aspect binnen Operations, maar tegelijkertijd de belangrijkste omdat het productontwerp cruciaal is voor bedrijfseconomische groei en het alle bedrijfsprocessen in de organisatie raakt. Een intelligent opgebouwde productarchitectuur is het fundament voor een efficiënte bedrijfsvoering. Daarom wordt er veel aandacht besteed aan productconfiguratie in samenhang met Lean Manufacturing.
Het boek legt ook uit hoe u een productarchitectuur configureerbaar maakt en hoe u deze configuratielogica het best kunt beschrijven met behulp van de Unified Modelling Language (UML).
Verder wordt besproken hoe een organisatie haar logistieke concept steeds verder kan optimaliseren door toepassing van Six Sigma- en Lean-technieken. Het boek betoogd en illustreert duidelijk dat veranderingen alleen zin hebben als die plaatsvinden in alle drie de dimensies. Optimalisatie in één dimensie leidt alleen tot suboptimalisatie.

Dit boek is geschreven om studenten, stagiaires, maar ook professionals goed voor te bereiden op de praktijk van Operations. Theorie is natuurlijk nodig, maar inzicht in de praktijk van Operations is veel belangrijker omdat er vele, vaak subjectieve, aspecten aan dit vak verbonden zijn.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
E. van Zomeren
Uitgever
Maj Publishing
ISBN
9789079182091
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2009
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken