Leren samenwerken tussen organisaties

samen bouwen aan allianties, netwerken, ketens en partnership

Prijs € 63,75

Tijdelijk niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Edwin Kaats, Wilfrid Opheij

Paperback | September 2011 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 3 beoordelingen
Beoordeel dit boek ook!

Beschrijving

Goed kunnen samenwerken is voor de toekomst van iedere organisatie van groot belang. Het aangaan van samenwerkingsrelaties tussen organisaties zoals een alliantie, netwerk, keten of een strategisch partnership blijkt in de praktijk niet eenvoudig te zijn. Als u als bestuurder, toezichthouder, lijnmanager, alliantiemanager of adviseur een rol speelt in een samenwerkingsverband blijken er heel andere regels en logica aan de orde te zijn. Dit boek helpt om deze regels en logica te doorzien.   Voor een succesvolle samenwerking moet je als organisatie in staat zijn een deel van je autonomie of resultaatverwachting op te geven in het vertrouwen dat je er meer voor terugkrijgt. Dat is niet altijd gemakkelijk. Betrokkenen spreken niet dezelfde 'taal', hebben andere verwachtingen en interpreteren zaken verschillend. Dan helpt het een gemeenschappelijke bril op te zetten. Zo'n gemeenschappelijke bril biedt dit boek.   Onderwerpen die aan de orde komen zijn: -Welke soorten samenwerking zijn er? -Waarom gaan organisaties samenwerkingsverbanden aan? -Op welke manier kunt u cruciale elementen doorzien en beïnvloeden? -Hoe maakt u een samenhangende analyse en beoordeling? -Welke interventies kunt u toepassen om de samenwerking te verbeteren?   Het boek is opgebouwd rond eigen inzichten en ervaringen, onderzoek wetenschappelijke inzichten en best practices, en hierdoor sterk praktijkgericht. Het boek biedt de lezer inzichten en handvatten om samenwerking gestalte te geven in de praktijk.   Leren samenwerken tussen organisaties is vooral bedoeld als hulpmiddel voor professionals die samenwerkingsverbanden tot stand brengen en hun functioneren daarin willen verbeteren of evalueren.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Edwin Kaats, Wilfrid Opheij
Uitgever
Boom
ISBN
9789013094879
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
September 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Goed kunnen samenwerken is voor de toekomst van iedere organisatie van groot belang. Het aangaan van samenwerkingsrelaties tussen organisaties zoals een alliantie, netwerk, keten of een strategisch partnership blijkt in de praktijk niet eenvoudig te zijn. Als u als bestuurder, toezichthouder, lijnmanager, alliantiemanager of adviseur een rol speelt in een samenwerkingsverband blijken er heel andere regels en logica aan de orde te zijn. Dit boek helpt om deze regels en logica te doorzien.

 
Voor een succesvolle samenwerking moet je als organisatie in staat zijn een deel van je autonomie of resultaatverwachting op te geven in het vertrouwen dat je er meer voor terugkrijgt. Dat is niet altijd gemakkelijk. Betrokkenen spreken niet dezelfde 'taal', hebben andere verwachtingen en interpreteren zaken verschillend. Dan helpt het een gemeenschappelijke bril op te zetten. Zo'n gemeenschappelijke bril biedt dit boek.
 
Onderwerpen die aan de orde komen zijn: -Welke soorten samenwerking zijn er? -Waarom gaan organisaties samenwerkingsverbanden aan? -Op welke manier kunt u cruciale elementen doorzien en beïnvloeden? -Hoe maakt u een samenhangende analyse en beoordeling? -Welke interventies kunt u toepassen om de samenwerking te verbeteren?
 
Het boek is opgebouwd rond eigen inzichten en ervaringen, onderzoek wetenschappelijke inzichten en best practices, en hierdoor sterk praktijkgericht. Het boek biedt de lezer inzichten en handvatten om samenwerking gestalte te geven in de praktijk.
 
Leren samenwerken tussen organisaties is vooral bedoeld als hulpmiddel voor professionals die samenwerkingsverbanden tot stand brengen en hun functioneren daarin willen verbeteren of evalueren.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Edwin Kaats, Wilfrid Opheij
Uitgever
Boom
ISBN
9789013094879
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
September 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken