Leiders in cultuurverandering (e-Book)

een praktische gids voor strategische en culturele veranderingen in organisaties

Prijs € 18,00
Download direct dit e-Book
Ook beschikbaar als:
Deze titel komt in aanmerking voor

Jaap Boonstra

EPUB met digitaal watermerk | Januari 2014 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies Genomineerd voor Managementboek van het jaar (Shortlist). Zonder succesvolle cultuurverandering geen strategische vernieuwing. Dit boek gaat over leidende bedrijven in Nederland, bedrijven die leiders zijn in verandering. Ze nemen het voortouw en doen het beter dan hun concurrenten. Het gaat ook over mensen die de leiding nemen. Dat zijn niet alleen topmanagers, maar ook leidinggevenden, professionals en medewerkers. Mensen die het anders willen, hun nek uitsteken en initiatief nemen. Ze benoemen problemen, formuleren ambities, zoeken mensen die mee willen doen en gaan aan de slag. Juist het samenspel tussen deze spelers is één van de succesfactoren voor cultuurverandering. De initiatiefnemers in cultuurverandering praten niet over cultuurverandering en zijn misschien juist daarom succesvol. Cultuurverandering raakt de reden van bestaan van organisaties, de maatschappelijke betekenis en de klantwaarde. Dit boek biedt leiders en managers in bedrijven, adviseurs en studenten voorbeelden, inzichten en inspiraties om succesvol te werken aan cultuurveranderingen. Gebaseerd op zestien studies in Nederlandse organisaties die werken aan hun organisatiecultuur biedt dit boek: Illustratieve voorbeelden hoe leiders succes boeken Praktische inzichten in veranderstrategieën om een passende aanpak te kiezen Talloze interventies die concrete handvatten bieden voor cultuurverandering Kritische succesvoorwaarden en randvoorwaarden voor succesvol handelen Dit boek bevat verhalen hoe Albert Heijn, KPN, Philips en Rabobank zich kwalificeren voor de toekomst, hoe Arcadis en KLM internationale samenwerking realiseren, hoe zorginstellingen s' Heeren Loo en Jeugdformaat hun zorgverlening verbeteren, hoe de Nederlandse Spoorwegen, Tempo Team, Content en de IND de klant centraal stellen in hun dienstverlening, hoe politie Amsterdam-Amstelland werk maakt van diversiteit, het Ministerie van Binnenlandse Zaken innovaties stimuleert in het openbaar bestuur en hoe de gemeente Amsterdam jong talent weet te behouden. De 16 cases leest u hier. Prof. dr Jaap Boonstra is verbonden aan Sioo en hoogleraar organisatieverandering aan de Universteit in Amsterdam en bij Esade Business School in Barcelona. Jaap Boonstra is betrokken bij vernieuwingsprocessen in organisatorische netwerken en begeleidt bedrijven en overheidsorganisaties in complexe veranderingen. Audio CD: Management Topic: Leiders in cultuurverandering: misvattingen en essenties Deze Management Topics is de weerslag van een onderzoek naar leiders in cultuurverandering dat in opdracht van Stichting Management Studies werd verricht. Aan het onderzoek is twee jaar met een team van tien mensen gewerkt. Er zijn zestien bedrijven diepgaand onderzocht, maar dan 300 gesprekken gevoerd, en talloze documenten verzameld. Op basis van de praktijkstudies is het boek ´Leiders in cultuurverandering´ verschenen. Het is dat boek, dat de aanleiding vormt voor deze management topic.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Jaap Boonstra
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023252344
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Januari 2014
Bestandsgrootte
2245923 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
323

Beschrijving

Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies Genomineerd voor Managementboek van het jaar (Shortlist). Zonder succesvolle cultuurverandering geen strategische vernieuwing. Dit boek gaat over leidende bedrijven in Nederland, bedrijven die leiders zijn in verandering. Ze nemen het voortouw en doen het beter dan hun concurrenten. Het gaat ook over mensen die de leiding nemen. Dat zijn niet alleen topmanagers, maar ook leidinggevenden, professionals en medewerkers. Mensen die het anders willen, hun nek uitsteken en initiatief nemen. Ze benoemen problemen, formuleren ambities, zoeken mensen die mee willen doen en gaan aan de slag. Juist het samenspel tussen deze spelers is één van de succesfactoren voor cultuurverandering. De initiatiefnemers in cultuurverandering praten niet over cultuurverandering en zijn misschien juist daarom succesvol. Cultuurverandering raakt de reden van bestaan van organisaties, de maatschappelijke betekenis en de klantwaarde. Dit boek biedt leiders en managers in bedrijven, adviseurs en studenten voorbeelden, inzichten en inspiraties om succesvol te werken aan cultuurveranderingen. Gebaseerd op zestien studies in Nederlandse organisaties die werken aan hun organisatiecultuur biedt dit boek: Illustratieve voorbeelden hoe leiders succes boeken Praktische inzichten in veranderstrategieën om een passende aanpak te kiezen Talloze interventies die concrete handvatten bieden voor cultuurverandering Kritische succesvoorwaarden en randvoorwaarden voor succesvol handelen Dit boek bevat verhalen hoe Albert Heijn, KPN, Philips en Rabobank zich kwalificeren voor de toekomst, hoe Arcadis en KLM internationale samenwerking realiseren, hoe zorginstellingen s' Heeren Loo en Jeugdformaat hun zorgverlening verbeteren, hoe de Nederlandse Spoorwegen, Tempo Team, Content en de IND de klant centraal stellen in hun dienstverlening, hoe politie Amsterdam-Amstelland werk maakt van diversiteit, het Ministerie van Binnenlandse Zaken innovaties stimuleert in het openbaar bestuur en hoe de gemeente Amsterdam jong talent weet te behouden. De 16 cases leest u hier. Prof. dr Jaap Boonstra is verbonden aan Sioo en hoogleraar organisatieverandering aan de Universteit in Amsterdam en bij Esade Business School in Barcelona. Jaap Boonstra is betrokken bij vernieuwingsprocessen in organisatorische netwerken en begeleidt bedrijven en overheidsorganisaties in complexe veranderingen. Audio CD: Management Topic: Leiders in cultuurverandering: misvattingen en essenties Deze Management Topics is de weerslag van een onderzoek naar leiders in cultuurverandering dat in opdracht van Stichting Management Studies werd verricht. Aan het onderzoek is twee jaar met een team van tien mensen gewerkt. Er zijn zestien bedrijven diepgaand onderzocht, maar dan 300 gesprekken gevoerd, en talloze documenten verzameld. Op basis van de praktijkstudies is het boek ´Leiders in cultuurverandering´ verschenen. Het is dat boek, dat de aanleiding vormt voor deze management topic.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Jaap Boonstra
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023252344
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Januari 2014
Bestandsgrootte
2245923 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
323

Aanrader

Top 3 Marketingboeken