Kijken, kijken ... anders kopen

praktijk ervaart, wetenschap verklaart

Prijs € 37,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Cor Molenaar

Hardback | Februari 2015 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek ook!

Beschrijving

Nieuwe generaties kopen anders, leven anders en maken andere keuzen. Internet heeft ons denken, ons gedrag en onze communicatie drastisch veranderd. Toch worden de oude structuren van werken, wonen en winkelen krampachtig in stand gehouden, met problemen in de winkels en fricties en irritaties bij de klant als gevolg. Maar klant en markt zullen er in de nabije toekomst nog heel anders uit gaan zien. De klant zal zich anders oriënteren en anders gaan kopen, waardoor het koopproces verandert. Willen organisaties deze disruptieve verandering overleven, dan moeten ze aanpassingen doorvoeren in hun aanbod, marketing, flexibiliteit, logistieke processen, subscription models en financiële modellen. Bovendien zal er aandachtig moeten worden gekeken naar de inrichting van winkelgebieden en mogelijke ombuiging van koopstromen daarbinnen. In dit boek behandelt bestsellerauteur Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt. Aan de hand van talloze marktonderzoeken en diverse praktijkvoorbeelden behandelt hij de trends, de theorie, de rol van internet, disruptie en toekomstige hybride businessmodellen. Hij beschrijft de impact van nieuwe technologie, gebruikt de customer journey als basis voor koopproces en klantbenadering, en schetst hoe winkels en winkelgebieden zich moeten aanpassen aan de toekomst. Niet meedoen is onmogelijk. Cor Molenaar is auteur van de bestsellers Het nieuwe winkelen (2009), Het einde van winkels? (2011) en Red de winkel! (2012). Hij is buitengewoon hoogleraar eMarketing & Distance Selling aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, een veelgevraagd spreker en directeur van strategisch adviesbureau eXQuo Consultancy.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Cor Molenaar
Uitgever
Boom
ISBN
9789462201026
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Februari 2015
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
240

Beschrijving

Nieuwe generaties kopen anders, leven anders en maken andere keuzen. Internet heeft ons denken, ons gedrag en onze communicatie drastisch veranderd. Toch worden de oude structuren van werken, wonen en winkelen krampachtig in stand gehouden, met problemen in de winkels en fricties en irritaties bij de klant als gevolg. Maar klant en markt zullen er in de nabije toekomst nog heel anders uit gaan zien. De klant zal zich anders oriënteren en anders gaan kopen, waardoor het koopproces verandert. Willen organisaties deze disruptieve verandering overleven, dan moeten ze aanpassingen doorvoeren in hun aanbod, marketing, flexibiliteit, logistieke processen, subscription models en financiële modellen. Bovendien zal er aandachtig moeten worden gekeken naar de inrichting van winkelgebieden en mogelijke ombuiging van koopstromen daarbinnen. In dit boek behandelt bestsellerauteur Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt. Aan de hand van talloze marktonderzoeken en diverse praktijkvoorbeelden behandelt hij de trends, de theorie, de rol van internet, disruptie en toekomstige hybride businessmodellen. Hij beschrijft de impact van nieuwe technologie, gebruikt de customer journey als basis voor koopproces en klantbenadering, en schetst hoe winkels en winkelgebieden zich moeten aanpassen aan de toekomst. Niet meedoen is onmogelijk. Cor Molenaar is auteur van de bestsellers Het nieuwe winkelen (2009), Het einde van winkels? (2011) en Red de winkel! (2012). Hij is buitengewoon hoogleraar eMarketing & Distance Selling aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, een veelgevraagd spreker en directeur van strategisch adviesbureau eXQuo Consultancy.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Cor Molenaar
Uitgever
Boom
ISBN
9789462201026
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Februari 2015
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
240

Aanrader

Top 3 Marketingboeken