Jezelf socratisch coachen in werksituaties

Prijs € 31,50

Niet beschikbaar

H.E.F.M. Veraart

Hardback | December 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Veranderen lijkt zo simpel: een kwestie van wíllen, heldere doelen stellen en zelfdiscipline. Maar wat als het ondanks alle goede plannen en discipline toch niet gaat zoals je zou willen? Heb je je wel eens afgevraagd waar dat aan kan liggen? Dit boek biedt een leidraad en handvatten om op een constructieve manier met situaties om te gaan en zo je doelen effectief te bereiken. Het boek geeft geen kant- en klare recepten en oplossingen. Er is niet slechts één goed antwoord, er zijn veel goede wegen om te komen waar je heen wilt. Mensen verschillen, en de oplossing die het best bij hen en – vooral – bij jou past daarmee ookDe beste coach ben je zelf. Alleen jij weet wat goed voor jou is. Jezelf socratisch coachen betekent je denken, voelen en doen onderzoeken met behulp van vragen. En wie anders dan Socrates leerde ons de kunst van het vragen stellen? Het eerste deel van Jezelf socratisch coachen in werksituaties behandelt de theorie en uitgangspunten om zo’n socratisch gesprek met jezelf te voeren. In het tweede deel ga je zelf aan de slag. De voorbeelden laten zien hoe je een situatie die je wilt veranderen kunt analyseren, hoe je zelf oplossingen kunt creëren en beoordelen en hoe je jezelf feedback kunt geven over hoe effectief je oplossingen waren. De voorbeelden gaan over veelvoorkomende problemen in het werk: een rolconflict, een conflict met je eigen manager, machtsverhoudingen en gebrek aan zelfvertrouwen.Hilde Veraart-Maas (1954) studeerde af als organisatiesocioloog en heeft ruim twintig jaar als Human Resources Manager gewerkt. Sinds 1999 is zij zelfstandig gevestigd als HRM-adviseur, trainer en coach. Zij is registercoach NOBCO en geeft onder andere trainingen in (jezelf) socratisch coachen. In 2006 verscheen haar boek ‘Socratisch Coachen’.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
H.E.F.M. Veraart
Uitgever
Boom
ISBN
9789024418435
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
December 2009
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Veranderen lijkt zo simpel: een kwestie van wíllen, heldere doelen stellen en zelfdiscipline. Maar wat als het ondanks alle goede plannen en discipline toch niet gaat zoals je zou willen? Heb je je wel eens afgevraagd waar dat aan kan liggen?

Dit boek biedt een leidraad en handvatten om op een constructieve manier met situaties om te gaan en zo je doelen effectief te bereiken. Het boek geeft geen kant- en klare recepten en oplossingen. Er is niet slechts één goed antwoord, er zijn veel goede wegen om te komen waar je heen wilt. Mensen verschillen, en de oplossing die het best bij hen en – vooral – bij jou past daarmee ook

De beste coach ben je zelf. Alleen jij weet wat goed voor jou is. Jezelf socratisch coachen betekent je denken, voelen en doen onderzoeken met behulp van vragen. En wie anders dan Socrates leerde ons de kunst van het vragen stellen?

Het eerste deel van Jezelf socratisch coachen in werksituaties behandelt de theorie en uitgangspunten om zo’n socratisch gesprek met jezelf te voeren. In het tweede deel ga je zelf aan de slag. De voorbeelden laten zien hoe je een situatie die je wilt veranderen kunt analyseren, hoe je zelf oplossingen kunt creëren en beoordelen en hoe je jezelf feedback kunt geven over hoe effectief je oplossingen waren.
De voorbeelden gaan over veelvoorkomende problemen in het werk: een rolconflict, een conflict met je eigen manager, machtsverhoudingen en gebrek aan zelfvertrouwen.

Hilde Veraart-Maas (1954) studeerde af als organisatiesocioloog en heeft ruim twintig jaar als Human Resources Manager gewerkt. Sinds 1999 is zij zelfstandig gevestigd als HRM-adviseur, trainer en coach. Zij is registercoach NOBCO en geeft onder andere trainingen in (jezelf) socratisch coachen. In 2006 verscheen haar boek ‘Socratisch Coachen’.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
H.E.F.M. Veraart
Uitgever
Boom
ISBN
9789024418435
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
December 2009
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken