Interculturele communicatie, conflicten en management (ICCM)

nieuwe theorie over verschillen tussen mensen : methode hoe om te gaan met deze verschillen : 80 cases uit de praktijk : met ruim 20 beoordelingen van de theorie en de methode

Prijs € 59,95

Uitverkocht

D. Pinto

Hardback | September 2004 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Dit boek is ontstaan uit de samenvoeging van de eerder verschenen titels Interculturele communicatie en Interculturele conflicten. Pinto introduceert in dit boek een nieuwe theorie. Deze theorie verklaart niet alleen verschillen tussen landen, maar ook verschillen binnen een land, tussen bedrijven, afdelingen en zelfs tussen leden van één gezin - dus verschillen op macro-, meso- en microniveau. Aan de hand van een unieke, eveneens door Pinto ontwikkelde methode kunnen deze verschillen (op alle niveaus) worden overbrugd zonder geweld te doen aan de betrokken partijen. Interculturele communicatie, conflicten en management (ICCM) bestaat uit twee delen. Deel I gaat over communicatie en deel II over management en conflicten. Aan het einde van beide delen zijn casussen uit de praktijk opgenomen en voorzien van commentaar dat aansluit bij de behandelde theorie en methode.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
D. Pinto
Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum
ISBN
9789031342952
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
September 2004
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
358

Beschrijving

Dit boek is ontstaan uit de samenvoeging van de eerder verschenen titels Interculturele communicatie en Interculturele conflicten. Pinto introduceert in dit boek een nieuwe theorie. Deze theorie verklaart niet alleen verschillen tussen landen, maar ook verschillen binnen een land, tussen bedrijven, afdelingen en zelfs tussen leden van één gezin - dus verschillen op macro-, meso- en microniveau. Aan de hand van een unieke, eveneens door Pinto ontwikkelde methode kunnen deze verschillen (op alle niveaus) worden overbrugd zonder geweld te doen aan de betrokken partijen.

Interculturele communicatie, conflicten en management (ICCM) bestaat uit twee delen. Deel I gaat over communicatie en deel II over management en conflicten. Aan het einde van beide delen zijn casussen uit de praktijk opgenomen en voorzien van commentaar dat aansluit bij de behandelde theorie en methode.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
D. Pinto
Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum
ISBN
9789031342952
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
September 2004
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
358

Aanrader

Top 3 Marketingboeken