Interculturele communicatie

een stap verder

Prijs € 47,95

Niet beschikbaar

D. Pinto

Hardback | Augustus 2007 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Mensen uit verschillende landen en culturen komen steeds vaker beroepsmatig met elkaar in contact. Daarbij komt men tot de verwarrende ontdekking dat elkaars taal spreken geenszins de garantie biedt dat interculturele communicatie effectief verloopt. In dit boek wordt inzichtelijk gemaakt hoe de culturele normen en waarden, meer dan de taal, bepalend zijn voor denken, communiceren en handelen en hoezeer deze normen en waarden verschillen tussen westers en niet-westers georiënteerde burgers. In 1990 verscheen de eerste druk van dit boek en de structuurtheorie die aan deze versie ten grondslag ligt is veel besproken, gebruikt, gedoceerd en becommentarieerd. Deze druk is, na 17 jaar, het resultaat hiervan, waarbij de kern - de cases vertaald naar de belangrijkste maatschappelijke structuren - uitgebreid is.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
D. Pinto
Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum
ISBN
9789031351329
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Augustus 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
306

Beschrijving

Mensen uit verschillende landen en culturen komen steeds vaker beroepsmatig met elkaar in contact. Daarbij komt men tot de verwarrende ontdekking dat elkaars taal spreken geenszins de garantie biedt dat interculturele communicatie effectief verloopt. In dit boek wordt inzichtelijk gemaakt hoe de culturele normen en waarden, meer dan de taal, bepalend zijn voor denken, communiceren en handelen en hoezeer deze normen en waarden verschillen tussen westers en niet-westers georiënteerde burgers.

In 1990 verscheen de eerste druk van dit boek en de structuurtheorie die aan deze versie ten grondslag ligt is veel besproken, gebruikt, gedoceerd en becommentarieerd. Deze druk is, na 17 jaar, het resultaat hiervan, waarbij de kern - de cases vertaald naar de belangrijkste maatschappelijke structuren - uitgebreid is.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
D. Pinto
Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum
ISBN
9789031351329
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Augustus 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
306

Aanrader

Top 3 Marketingboeken