Het 80/20- principe

Prijs € 24,99

Voor 21.00 besteld, morgen in huis.

Actie: Geen verzendkosten!

Ook beschikbaar als:

Richard Koch

Paperback | November 2017 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Het 80/20-principe is een van de bekendste principes in werk en leven. We kennen het vooral als constatering: 20 procent van een project kost 80 procent van de moeite, 80 procent van je leesplezier zit in 20 procent van je boeken. Het klinkt als niet meer dan een aardige vuistregel, maar het is een wetenschappelijk bewezen principe. Op basis van langlopend onderzoek toont Koch aan dat het 80/20-principe ook actief als analyse-instrument te gebruiken is (met welke producten behalen we de hoogste winst) en als denkmethode (op welke thema’s moet ik focussen, wat zijn de beste oplossingen). In beide gevallen is het resultaat: betere beslissingen, minder gedoe, meer effectiviteit. Op strategisch niveau, maar ook in je dagelijkse werk. Iedereen, van de business-strateeg tot de professional, kan met dit boek zijn voordeel doen. Het helpt je te kiezen, beslissen en sneller vooruit te komen. De jubileumeditie van dit standaardwerk is aangevuld met nieuwe hoofdstukken over de werking van het principe in (online) netwerken.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Richard Koch
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047010999
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2017
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
352

Beschrijving

Het 80/20-principe is een van de bekendste principes in werk en leven. We kennen het vooral als constatering: 20 procent van een project kost 80 procent van de moeite, 80 procent van je leesplezier zit in 20 procent van je boeken. Het klinkt als niet meer dan een aardige vuistregel, maar het is een wetenschappelijk bewezen principe. Op basis van langlopend onderzoek toont Koch aan dat het 80/20-principe ook actief als analyse-instrument te gebruiken is (met welke producten behalen we de hoogste winst) en als denkmethode (op welke thema’s moet ik focussen, wat zijn de beste oplossingen). In beide gevallen is het resultaat: betere beslissingen, minder gedoe, meer effectiviteit. Op strategisch niveau, maar ook in je dagelijkse werk. Iedereen, van de business-strateeg tot de professional, kan met dit boek zijn voordeel doen. Het helpt je te kiezen, beslissen en sneller vooruit te komen. De jubileumeditie van dit standaardwerk is aangevuld met nieuwe hoofdstukken over de werking van het principe in (online) netwerken.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Richard Koch
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047010999
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2017
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
352

Aanrader

Top 3 Marketingboeken