Prijs | € 19,99 |
Uitverkocht
Paperback | November 2012 |
Beoordeel dit boek als eerste!Beschrijving
Specificaties
- Uitgever
- KokBoekencentrum Non-Fictie
- ISBN
- 9789023926504
- Bindwijze
- Paperback
- Publicatiedatum
- November 2012
- Categorie
- Overig
- Taal
- Nederlandstalig
- Aantal Pagina's
- 160
Beschrijving
Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezet
voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouw
van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn sociale
media voor veel kerken nog een brug te ver.
Eric van den Berg (auteur van het Handboek kerk en internet ) en Frank Bosman (cultuurtheoloog
en bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoord
te geven op de vraag hoe kerken zich effectief kunnen verbinden met social media.
Het resultaat mag er zijn: dit boek introduceert de verschillende social media, bespreekt
strategische modellen voor het gebruik ervan en bevat prikkelende analyses
en heldere theologische doordenkingen rond het thema.
Aan dit handboek werken auteurs mee uit katholieke en protestantse kring die geworven zijn via
crowdsourcing. Naast Eric van den Berg en Frank Bosman zijn dat mediapriester Roderick Vonhögen,
twitterende zuster Marianne van Haastrecht osc, evangelische blogger Johannes van den
Akker, assistent-hoogleraar sociologie en media Johan Roeland, projectmanager Theo Zijderveld,
bisdompriester Anton ten Klooster en theoloog en onderwijskundige Jos de Kock.
Schrijf een recensie
Specificaties
- Uitgever
- KokBoekencentrum Non-Fictie
- ISBN
- 9789023926504
- Bindwijze
- Paperback
- Publicatiedatum
- November 2012
- Categorie
- Overig
- Taal
- Nederlandstalig
- Aantal Pagina's
- 160