Handboek kerk en social media

Prijs € 19,99

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Paperback | November 2012 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezetvoor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouwvan de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn socialemedia voor veel kerken nog een brug te ver.Eric van den Berg (auteur van het Handboek kerk en internet ) en Frank Bosman (cultuurtheoloogen bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoordte geven op de vraag hoe kerken zich effectief kunnen verbinden met social media.Het resultaat mag er zijn: dit boek introduceert de verschillende social media, bespreektstrategische modellen voor het gebruik ervan en bevat prikkelende analysesen heldere theologische doordenkingen rond het thema.Aan dit handboek werken auteurs mee uit katholieke en protestantse kring die geworven zijn viacrowdsourcing. Naast Eric van den Berg en Frank Bosman zijn dat mediapriester Roderick Vonhögen,twitterende zuster Marianne van Haastrecht osc, evangelische blogger Johannes van denAkker, assistent-hoogleraar sociologie en media Johan Roeland, projectmanager Theo Zijderveld,bisdompriester Anton ten Klooster en theoloog en onderwijskundige Jos de Kock.

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
KokBoekencentrum Non-Fictie
ISBN
9789023926504
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2012
Categorie
Overig
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
160

Beschrijving

Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezet
voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouw
van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn sociale
media voor veel kerken nog een brug te ver.
Eric van den Berg (auteur van het Handboek kerk en internet ) en Frank Bosman (cultuurtheoloog
en bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoord
te geven op de vraag hoe kerken zich effectief kunnen verbinden met social media.
Het resultaat mag er zijn: dit boek introduceert de verschillende social media, bespreekt
strategische modellen voor het gebruik ervan en bevat prikkelende analyses
en heldere theologische doordenkingen rond het thema.
Aan dit handboek werken auteurs mee uit katholieke en protestantse kring die geworven zijn via
crowdsourcing. Naast Eric van den Berg en Frank Bosman zijn dat mediapriester Roderick Vonhögen,
twitterende zuster Marianne van Haastrecht osc, evangelische blogger Johannes van den
Akker, assistent-hoogleraar sociologie en media Johan Roeland, projectmanager Theo Zijderveld,
bisdompriester Anton ten Klooster en theoloog en onderwijskundige Jos de Kock.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
KokBoekencentrum Non-Fictie
ISBN
9789023926504
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2012
Categorie
Overig
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
160

Aanrader

Top 3 Marketingboeken