Gebakken lucht

Prijs € 24,95

Uitverkocht

Nick Davies

Paperback | Januari 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

‘De journalistiek sterft uit door de commercie. De belangrijkste<br/>taak van journalisten is te proberen mensen de waarheid<br/>te vertellen. Maar keer op keer maken we verhalen die<br/>verdraaid zijn en onwaarheden bevatten, of die propaganda<br/>zijn. O, zeggen mensen dan, dat moeten jullie zeker schrijven<br/>van jullie rijke bazen. Maar dat was vroeger.<br/>Het echte probleem is de nieuwe generatie krantenbazen<br/>die niet uit is op propaganda, maar op winst. Deze eigenaren<br/>hebben verschrikkelijke schade toegebracht aan de redacties.<br/>Ze hebben hun kosten verlaagd door te bezuinigen, en hun<br/>inkomsten verhoogd door steeds meer pagina’s en bijlagen<br/>te eisen.<br/>Journalisten hebben dus geen tijd meer om hun werk te<br/>doen. Ze praten niet meer in het café met politieagenten<br/>en leraren. En vooral: ze hebben geen tijd meer om de<br/>feiten te checken, de basis van het vak.’<br/>Nick Davies in een gesprek met de Volkskrant.<br/>Gebakken lucht is een verpletterend boek dat inzicht geeft<br/>in de propaganda van regeringen, de wijze waarop kranten<br/>zonder inhoudelijke check ‘gevuld’ worden, en het opblazen<br/>door de media van verhalen tot mythische proporties:<br/>zo bleek de millennium bug een zeepbel, massavernietigingswapens<br/>onvindbaar, heroïne lang niet zo schadelijk als u<br/>denkt en de zogenaamde leider van Al-Qaida in Irak,<br/>Abu Musab al-Zarqawi, een querulant en non-valeur.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Nick Davies
Uitgever
Lebowski
ISBN
9789048803026
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2010
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
494

Beschrijving

‘De journalistiek sterft uit door de commercie. De belangrijkste<br/>taak van journalisten is te proberen mensen de waarheid<br/>te vertellen. Maar keer op keer maken we verhalen die<br/>verdraaid zijn en onwaarheden bevatten, of die propaganda<br/>zijn. O, zeggen mensen dan, dat moeten jullie zeker schrijven<br/>van jullie rijke bazen. Maar dat was vroeger.<br/>Het echte probleem is de nieuwe generatie krantenbazen<br/>die niet uit is op propaganda, maar op winst. Deze eigenaren<br/>hebben verschrikkelijke schade toegebracht aan de redacties.<br/>Ze hebben hun kosten verlaagd door te bezuinigen, en hun<br/>inkomsten verhoogd door steeds meer pagina’s en bijlagen<br/>te eisen.<br/>Journalisten hebben dus geen tijd meer om hun werk te<br/>doen. Ze praten niet meer in het café met politieagenten<br/>en leraren. En vooral: ze hebben geen tijd meer om de<br/>feiten te checken, de basis van het vak.’<br/>Nick Davies in een gesprek met de Volkskrant.<br/>Gebakken lucht is een verpletterend boek dat inzicht geeft<br/>in de propaganda van regeringen, de wijze waarop kranten<br/>zonder inhoudelijke check ‘gevuld’ worden, en het opblazen<br/>door de media van verhalen tot mythische proporties:<br/>zo bleek de millennium bug een zeepbel, massavernietigingswapens<br/>onvindbaar, heroïne lang niet zo schadelijk als u<br/>denkt en de zogenaamde leider van Al-Qaida in Irak,<br/>Abu Musab al-Zarqawi, een querulant en non-valeur.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Nick Davies
Uitgever
Lebowski
ISBN
9789048803026
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2010
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
494

Aanrader

Top 3 Marketingboeken