Effectieve communicatie voor managers en leidinggevenden

Prijs € 29,75

Niet beschikbaar

H.T. van der Molen, A.E. Ivey

Paperback | Juli 2004 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

In dit boek wordt besproken hoe leidinggevenden hun `gesprekstechnieken` kunnen gebruiken om het functioneren van henzelf en dat van de organisatie te verbeteren. Dit boek sluit aan bij de managementtheorie van Taylor. Het verklaart hoe communicatie en managementproblemen kunnen worden opgesplitst in delen. Daardoor ontstaat een duidelijk overzicht. Dit helpt om gestructureerd te werken aan de oplossing van die problemen.Om de verschillende gesprekstechnieken effectief te kunnen toepassen, is het nodig eerst inzicht te verkrijgen in de onderdelen van het complexe communicatieproces. Om die onderdelen te leren beheersen, is oefening nodig. Dit boek biedt u de mogelijkheden te werken aan de verbetering van uw communicatie. Het biedt een praktische handleiding met voorbeelden hoe aan die verbetering kan worden gewerkt.Het boek is het resultaat van meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar en ervaring met trainingen in de basisvaardigheden van communicatie. Essentieel voor de `theoretische` inhoud is dat de vaardigheden/competenties die worden behandeld, consequent worden geoefend. Als u dat doet, zult u merken dat de vaardigheden daadwerkelijk worden toegevoegd aan uw gedragsrepertoire.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
H.T. van der Molen, A.E. Ivey
Uitgever
Uitgeverij Boom/Nelissen
ISBN
9789024416745
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2004
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
116

Beschrijving

In dit boek wordt besproken hoe leidinggevenden hun `gesprekstechnieken` kunnen gebruiken om het functioneren van henzelf en dat van de organisatie te verbeteren. Dit boek sluit aan bij de managementtheorie van Taylor. Het verklaart hoe communicatie en managementproblemen kunnen worden opgesplitst in delen. Daardoor ontstaat een duidelijk overzicht. Dit helpt om gestructureerd te werken aan de oplossing van die problemen.

Om de verschillende gesprekstechnieken effectief te kunnen toepassen, is het nodig eerst inzicht te verkrijgen in de onderdelen van het complexe communicatieproces. Om die onderdelen te leren beheersen, is oefening nodig. Dit boek biedt u de mogelijkheden te werken aan de verbetering van uw communicatie. Het biedt een praktische handleiding met voorbeelden hoe aan die verbetering kan worden gewerkt.

Het boek is het resultaat van meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar en ervaring met trainingen in de basisvaardigheden van communicatie. Essentieel voor de `theoretische` inhoud is dat de vaardigheden/competenties die worden behandeld, consequent worden geoefend. Als u dat doet, zult u merken dat de vaardigheden daadwerkelijk worden toegevoegd aan uw gedragsrepertoire.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
H.T. van der Molen, A.E. Ivey
Uitgever
Uitgeverij Boom/Nelissen
ISBN
9789024416745
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2004
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
116

Aanrader

Top 3 Marketingboeken