De kern van survey-onderzoek

Prijs € 24,50

Uitverkocht

H. Korzilius

Paperback | November 2000 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

"Serie: De kern van organisatieonderzoekSurvey-onderzoek levert voor de onderzoeker en opdrachtgever een scala aan informatie op over een bepaald thema. Kenmerkend voor survey-onderzoek is dat gegevensverzameling plaatsvindt bij veel personen over een groot aantal kenmerken. Veelal gebeurt dat door het stellen van vooraf bedachte vragen aan respondenten. Dat kan zowel schriftelijk als mondeling gebeuren. Daarbij is vaak sprake van een selectie uit een grotere groep van mensen; een zogenaamde steekproeftrekking. In dit boek worden de verschillende mogelijkheden bekeken voor het gebruik van survey-onderzoek voor een bedrijf, instelling of organisatie. De focus ligt daarbij op het zelfstandig uitvoeren daarvan door de onderzoeker. Door het geven van voorbeelden, handreikingen en opgaven wordt de lezer in staat gesteld om, op operationeel niveau, zelfstandig een survey-onderzoek op te zetten en uit te voeren. Het deel bevat casussen afkomstig uit de bedrijfskunde en de bedrijfscommunicatie. Na het doorwerken van dit deel kan de lezer zelf aan de slag met survey-onderzoeken op verschillende terreinen zoals personeels- en productiemanagement, marketing, ondernemingstrategieën, communicatie-audits, leiderschapsstijlen, logistiek en interne communicatie.Dr. Hubert Korzilius is als universtair hoofddocent werkzaam aan de Radboud Universiteit Nijmegen bij de afdeling Onderzoeksmethodologie en Kennismanagement van de Faculteit der Managementwetenschappen. Hij heeft ruime ervaring in het ontwerpen, uitvoeren en begeleiden van zowel theorie- als praktijkgerichte vormen van onderzoek op diverse terreinen, zoals: methodologie, meertalige en interculturele communicatie, document design, media, opvoeding en ontwikkeling."

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
H. Korzilius
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023235408
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2000
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

"Serie: De kern van organisatieonderzoek

Survey-onderzoek levert voor de onderzoeker en opdrachtgever een scala aan informatie op over een bepaald thema. Kenmerkend voor survey-onderzoek is dat gegevensverzameling plaatsvindt bij veel personen over een groot aantal kenmerken. Veelal gebeurt dat door het stellen van vooraf bedachte vragen aan respondenten. Dat kan zowel schriftelijk als mondeling gebeuren. Daarbij is vaak sprake van een selectie uit een grotere groep van mensen; een zogenaamde steekproeftrekking. In dit boek worden de verschillende mogelijkheden bekeken voor het gebruik van survey-onderzoek voor een bedrijf, instelling of organisatie. De focus ligt daarbij op het zelfstandig uitvoeren daarvan door de onderzoeker. Door het geven van voorbeelden, handreikingen en opgaven wordt de lezer in staat gesteld om, op operationeel niveau, zelfstandig een survey-onderzoek op te zetten en uit te voeren. Het deel bevat casussen afkomstig uit de bedrijfskunde en de bedrijfscommunicatie. Na het doorwerken van dit deel kan de lezer zelf aan de slag met survey-onderzoeken op verschillende terreinen zoals personeels- en productiemanagement, marketing, ondernemingstrategieën, communicatie-audits, leiderschapsstijlen, logistiek en interne communicatie.

Dr. Hubert Korzilius is als universtair hoofddocent werkzaam aan de Radboud Universiteit Nijmegen bij de afdeling Onderzoeksmethodologie en Kennismanagement van de Faculteit der Managementwetenschappen. Hij heeft ruime ervaring in het ontwerpen, uitvoeren en begeleiden van zowel theorie- als praktijkgerichte vormen van onderzoek op diverse terreinen, zoals: methodologie, meertalige en interculturele communicatie, document design, media, opvoeding en ontwikkeling."

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
H. Korzilius
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023235408
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2000
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken