De essentie van China

communicatie, zakendoen, marketing

Prijs € 31,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Jeanne Boden

Hardback | April 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Lange tijd was China een land ergens in het verre Oosten waar niemand een precies beeld van had. Vandaag haalt China dagelijks het nieuws: de invloed en de aantrekkingskracht van China lijken grenzeloos. Maar hoe is het gesteld met onze kennis van het land? Hoe scherp is het beeld dat we hebben? Hoe is dat beeld ontstaan en waarop is het gebaseerd? De essentie van China helpt mensen die China willen doorgronden op gang en biedt een leidraad voor iedereen die in interactie treedt met Chinezen.Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel belicht de Chinese cultuur en maatschappij met onderwerpen als geografie, bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek. Het tweede deel gaat over zakendoen en marketing in China. Aan de orde komen bedrijfscultuur, arbeidsmarkt, economie, wetgeving, netwerken, strategisch denken en communicatie. Praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen wisselen de theorie af.Jeanne Boden is doctor in de sinologie en directeur van ChinaConduct, een opleidingscentrum en adviesbureau voor zakelijke en overheidssamenwerking tussen China en Europa (www.chinaconduct.com).

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Jeanne Boden
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789046901564
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
April 2009
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Lange tijd was China een land ergens in het verre Oosten waar niemand een precies beeld van had. Vandaag haalt China dagelijks het nieuws: de invloed en de aantrekkingskracht van China lijken grenzeloos. Maar hoe is het gesteld met onze kennis van het land? Hoe scherp is het beeld dat we hebben? Hoe is dat beeld ontstaan en waarop is het gebaseerd?
De essentie van China helpt mensen die China willen doorgronden op gang en biedt een leidraad voor iedereen die in interactie treedt met Chinezen.

Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel belicht de Chinese cultuur en maatschappij met onderwerpen als geografie, bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek. Het tweede deel gaat over zakendoen en marketing in China. Aan de orde komen bedrijfscultuur, arbeidsmarkt, economie, wetgeving, netwerken, strategisch denken en communicatie. Praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen wisselen de theorie af.

Jeanne Boden is doctor in de sinologie en directeur van ChinaConduct, een opleidingscentrum en adviesbureau voor zakelijke en overheidssamenwerking tussen China en Europa (www.chinaconduct.com).

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Jeanne Boden
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789046901564
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
April 2009
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken