Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Prijs € 29,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Marie-Therese Claes, Marie-Thérèse Claes, Marinel Gerritsen

Paperback | November 2011 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien (zowel in verbale als non-verbale communicatie). Uitgangspunt daarbij is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden.De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren. Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen uit andere cultuurgroepen. Het boek stimuleert docenten en studenten na te denken over de eigen (interculturele) communicatie. Ook voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties of in organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben is Culturele waarden en communicatie,/i> onmisbaar. Marie-Thérèse Claes is verbonden aan de ICHEC Brussels Management School, de Université catholique de Louvain en het Asian Institute of Technology.Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Marie-Therese Claes, Marie-Thérèse Claes, Marinel Gerritsen
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789046903049
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien (zowel in verbale als non-verbale communicatie). Uitgangspunt daarbij is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden.

De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren.

Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen uit andere cultuurgroepen. Het boek stimuleert docenten en studenten na te denken over de eigen (interculturele) communicatie. Ook voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties of in organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben is Culturele waarden en communicatie,/i> onmisbaar.

Marie-Thérèse Claes is verbonden aan de ICHEC Brussels Management School, de Université catholique de Louvain en het Asian Institute of Technology.
Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Marie-Therese Claes, Marie-Thérèse Claes, Marinel Gerritsen
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789046903049
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken