Als de markt faalt

inleiding tot cooperatie

Prijs € 51,95

Niet beschikbaar

G. van Dijk

Paperback | Juli 2005 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. Je moet als individuele ondernemer wel héél uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is.Als 'de markt' faalt gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers.Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:* de meerwaarde van coöpereren* de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties* de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie* de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming* de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staanDit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willenovergeven aan de door 'de markt' gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.Prof. dr. ir. G. van Dijk is directeur van de Nationale Coöperatieve RaadNCR) en als hoogleraar verbonden aan Wageningen Universiteit en Nyenrode Business Universiteit. Ir. L.F.M. Klep is journalist en beleidsadviseurop het gebied van landbouw en landbouwwetenschappen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
G. van Dijk
Uitgever
Academic service
ISBN
9789052613444
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2005
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
225

Beschrijving

In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. Je moet als individuele ondernemer wel héél uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is.
Als 'de markt' faalt gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers.
Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
* de meerwaarde van coöpereren
* de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties
* de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie
* de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming
* de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staan

Dit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willen
overgeven aan de door 'de markt' gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.

Prof. dr. ir. G. van Dijk is directeur van de Nationale Coöperatieve Raad
NCR) en als hoogleraar verbonden aan Wageningen Universiteit en Nyenrode Business Universiteit. Ir. L.F.M. Klep is journalist en beleidsadviseur
op het gebied van landbouw en landbouwwetenschappen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
G. van Dijk
Uitgever
Academic service
ISBN
9789052613444
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2005
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
225

Aanrader

Top 3 Marketingboeken