99 BUSINESSmodellen (e-Book)

Een praktisch overzicht van de meest gebruikte modellen en best practices

Prijs € 68,13
Download direct dit e-Book
Ook beschikbaar als:

Tom Willem den Hoed

Adobe PDF met digitaal watermerk | Juni 2013 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Dit boek BUSINESSmodellen beschrijft (internationaal relevante) modellen voor bedrijfskundige analyse. Aan de hand van een bedrijfskundige analyse krijgen we een concreet inzicht in en gevoel voor de bedrijfssituatie. Wat zijn de drijvende krachten achter de business, wat zijn de voor- en nadelen van de organisatiestructuur en -cultuur, welke belangen hebben onze stakeholders en welke invloed heeft de omgeving op onze organisatie? Enkele voorbeelden van modellen die in dit boek terug te vinden zijn: Balanced Scorecard, Vijfkrachtenmodel, BCG-matrix, Blauwe Oceaan Strategie, Kleurenmodel, Lean en de Ambitie-Realisatiematrix. Voor een compleet overzicht zie de inhoudsopgave. Dit boek is geschreven om managers, adviseurs en bedrijfskunde studenten die informatie te bieden die nodig is om de bedrijfssituatie op een zinvolle en diepgaande wijze te kunnen onderzoeken. Het boek stimuleert hen ook om hun businessgevoel en intuïtie aan te spreken en niet te aarzelen om een meerzijdige diagnose te stellen. Immers, een probleem heeft meestal meerdere oorzaken en daarmee zijn er ook meerdere keuzemogelijkheden om een probleem aan te pakken.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Tom Willem den Hoed
Uitgever
Van Haren Publishing
ISBN
9789087530099
Formaat
Adobe PDF met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Juni 2013
Bestandsgrootte
11033081 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
529

Beschrijving

Dit boek BUSINESSmodellen beschrijft (internationaal relevante) modellen voor bedrijfskundige analyse. Aan de hand van een bedrijfskundige analyse krijgen we een concreet inzicht in en gevoel voor de bedrijfssituatie. Wat zijn de drijvende krachten achter de business, wat zijn de voor- en nadelen van de organisatiestructuur en -cultuur, welke belangen hebben onze stakeholders en welke invloed heeft de omgeving op onze organisatie? Enkele voorbeelden van modellen die in dit boek terug te vinden zijn: Balanced Scorecard, Vijfkrachtenmodel, BCG-matrix, Blauwe Oceaan Strategie, Kleurenmodel, Lean en de Ambitie-Realisatiematrix. Voor een compleet overzicht zie de inhoudsopgave. Dit boek is geschreven om managers, adviseurs en bedrijfskunde studenten die informatie te bieden die nodig is om de bedrijfssituatie op een zinvolle en diepgaande wijze te kunnen onderzoeken. Het boek stimuleert hen ook om hun businessgevoel en intuïtie aan te spreken en niet te aarzelen om een meerzijdige diagnose te stellen. Immers, een probleem heeft meestal meerdere oorzaken en daarmee zijn er ook meerdere keuzemogelijkheden om een probleem aan te pakken.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Tom Willem den Hoed
Uitgever
Van Haren Publishing
ISBN
9789087530099
Formaat
Adobe PDF met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Juni 2013
Bestandsgrootte
11033081 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
529

Aanrader

Top 3 Marketingboeken